09 Mac 2010

ALLAH MAHA MELIHAT,ALLAH MAHA MENGETAHUI

dlm dua tiga ari lps aku chat kt bearshare...aku knl la ngan sorg mamat ni...blh la thn ensem nya...nk dijadikan citer dia ngaku dia leh baca personaliti org melalui berchatting...hebat!

leh dikatakan dlm dua tiga ari tu dia cm tau2 aku nk online...bila aku online dia pun online...ok,tak kshla...kami byk berbincang isu agama,masalah2 duniawi dan mcm2 la yg berkaitan ngan hukum hakam ni...aku ni bknla dlm kategori alim mahupun warak tp aku tdkla sejahil mana...aku msh lg tau halal haram...

masa mula2 knl dia ada bgtau aku yg dia punya kelebihan...selain dr membaca personaliti org melalui berchatting,dia juga leh tau apa kita buat...opsss! thats mean dia tau la apa kegiatan harian aku kan???melalui citer dia,dia dpt kelebihan tu dr sekor ayam hutan yg diletakkan di dpn umah nya...dia kata lg dia pnh bertanya pd ustaz ttg ayam hutan tu...ustaz tu kata ada makhluk alam ghaib ingin menjadikan dirinya sebagai kwn...

nk dijadikan citer lg,time chatting ngan dia semlm dia ada tanya ke mana aku pegi kul 2 pg br blik?terkejut giler aku bila dia tanya soalan tu...aku tanya mana dia tau,dia kata kelebihan itu la yg digunakannya...aku jd tergamam bila dia kata dia leh tau apa aku buat,mana aku pegi...mula2 aku syak member aku nk kenakan aku tp fikir2 blik mustahil la,sbb aku tggl sorg2..

so,kami pun gado la...yelah,korg pun tntu tak selesa kan bila org yg korg tak knl lbh2 lg ngaku ada ilmu mcm tu ngintip apa kegiatan seharian korg...aku pun mulalah risau...risau yg teramat sgt...mau nya tak risau kang tgh korg mandi dia skodeng,ape kes????? ;p

so,pg td aku merujuk kt sorg kenalan di facebook yg juga sorg ustaz...aku citerkan segalanya pd Ustaz Ally dr A smpai la Z ttg apa yg terjadi...

menurut Ustaz Ally,kelebihan itu mungkin ada pdnya tp secara jelas ia bkn dr petunjuk Allah SWT..sbb org yg ada ilmu kasyaf tdk blh sesekali memberitahu org lain..ilmu kasyaf blh juga dikurniakan syaitan utk menyesatkan manusia...dlm ilmu makhluk halus,ayam hutan merupakan slh satu daripada binatang yg digunakan makhluk halus...jelaslah ia adalah org yg berdampingan dgn makhluk halus iaitu jin! adalah diingatkan juga golongan ahli2 tasawuf atau tariqat yg sesat juga bijak dan mahir berbicara soal agama bahkan bab2 kebatinan iaitu penyucian jiwa...

terkesima aku seketika dgn penjelasan dr Ustaz Ally itu...Ya Allah...adakah dia tlh menghantar jin utk melihat segala perbuatan ku???Alluhualam...Allah Maha Melihat,Allah Maha Mengetahui...hanya Allah SWT saja yg tau setiap perbuatan dan perilaku makhluk di muka bumi ini...

nasihat Ustaz Ally jauhi diri dr nya akan ku ingat smpai bila2...terima kasih Ustaz!

2 ulasan: